Followers

Thursday, December 1, 2011

Adab

Salam,

Rasa macam nak berpuitis malam2 hujan renyai tapi hati ini panas membara,
sila baca tafsir sendiri


Adab meminjam
izin dipinta, menjaga penuh adab dan sopan,
seperti barang sendiri,
tapi bukan buat macam barang peribadi,

Adab menumpang,
jangan sampai menyusahkan,
ringan-ringankan tulang,
bukan tidur siang malam

adab melayu,
berbahasa sopan,
tapi kalau dah tak paham bahasa,
apa cerita ?


haiah me mmg dah sampai limit maximum dah ni,
bila orang dah tipu kita siang malam pagi petang ,
bila orang buat kita ni macam tunggul kayu,
bila orang buat kita macam takde akal fikiran

mmg dah hujung kesabaran

5 comments :

ReYNa said...

mie.sapakah gerangan org ituuu?

najmi said...

misteri

najmi said...

rina jumpa ahad ok! nanti call2

SaRaH SaLiHaH said...

Mie..best ayat kamu..
rasa nak pinjam dan post kat FB je..
hahahha..kang ramai plok yg terasa..
keh keh keh..

mmg kita perlu jaga ADAB!!

najmi said...

sarah jgn post Fb, orng yang nak disound ada di Fb kuikuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...